.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختلاف مشایی و بقایی در آخرین روزها

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت:

در حالی که دولت دهم آخرین روزهای خود را سپری می‌کند به نظرمی رسد حاشیه‌های حل نشده مانده درلایه‌های زیرین مناسبات دولتمردان کابینه یازدهم خود را نشان دهد. در حالی که جنجال‌های مربوط به تاسیس دفتر رئیس جمهورسابق با انتشارنامه غلامحسین الهام به حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور در خفته‌های گذشته در صدر خبرهای رسانه‌ها بود، اکنون خبر می‌رسد که بخش‌هایی ازاین تصمیم به ایجاد اختلاف میان حمید بقایی و نهاد تحت نظر اسفندیار رحیم مشایی منجر شده است.

حضور حمید بقایی در فضای سیاسی ایران بدون تردید در سایه حضورمشایی بوده و سیکلی شبیه به وی را طی کرده است. او همکارمشایی درسازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود، پس از ارتقاء مشایی و رفتن او ازاین سازمان بقایی به جای وی نشست و اندکی پس از حضور مشایی درهیات دولت وی یک صندلی نزدیک تربه محمود احمدی نژاد درهیات دولت را از آن خود کرد. رابطه بقایی و مشایی با محمود احمدی نژاد آن قدر قدرتمند بوده که بسیاری از اصولگرایان تصمیمات احمدی نژاد را تحت تاثیراین دونفر می‌دانند. همان که جریان انحرافی خوانده شده است. با اینهمه تصور احتلاف میان بقایی و مشایی تصور دورازذهنی بوده که روز گذشته با انتشار خبری حاکی از «تنش بین بقایی و سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور» قوت گرفت. این موضوع البته در شایعات و زمزمه‌های سیاسی ییرون نیامده بلکه با ارسال دورنگاری از سوی شورای عالی امورایرانیان خارج از کشوربه دفترروزنامه صورت گرفت. نهادی که اسفندیار رحیم مشایی جانشینی رئیس جمهور را درآن به عهده دارد.

در خبر ارسالی از سوی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشورآمده است: در پی اقدام حمید بقایی، سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به حذف و گرفتن تعدادی از پست‌های مدیریتی دبیرخانه شورای عالی برای تشکیل دفتر رئیس جمهورسابق، در گام بعدی، بقایی بدنبال گرفتن ساختمان شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برای استقرار نیروهای مورد نظر خود است.

میثم طاهری سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان، ضمن مخالفت شدید با حذف پست‌های دبیرخانه بدون هماهنگی و اطلاع دبیرخانه، از تحویل ساختمان و نیز پذیرش نیروهای بقایی در ساختمان دبیرخانه استنکاف و اعلام کرده تحت هیچ شرایطی حاضربه اجرای سیاست‌های بقایی نیست.

به نظرمی رسد این موضوع چندان قابل حل نبوده که به رسانه‌ها کشیده شده است. آیا اختلافات یاران احمدی نژاد با پایان دولت دهم پوشش خود را از دست داده و از پرده برون خواهد افتاد؟/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.